Náš klub je určený pre ľudí trpiacich záľubou a neskutočným obdivom k všetkým automobilom ruskej automobilky GAZ. Náš klub na členskej báze združuje výhradne majiteľov týchto automobilov. Vznikli sme ako prvý klub na Slovensku zaoberajúci sa exkluzívne touto značkou.
Tomáš Lipka, prezident klubu ( gazklub@gazklub.sk )

Ľudovít „Lajoš“ Erös

GAZ Volga 24

Takže začneme pekne od začiatku. Naša krásavica zišla z výrobnej linky v roku 1974. Vtedy mala tmavo fialovú farbu. Túto Volgu vtedy kúpil Zväz družstevných roľníkov ako služobné vozidlo. Pred mojím nastúpením do práce som ju zobral na generálku do ČSAO do Nových Zámkov. Na tejto Volge som bol vodičom s povolania 8 rokov. Po tom čo zväz kúpil nové auto, túto Volgu vyradili z prevádzky. Rozhodol som sa odkúpiť od zväzu túto Volgu a ako vodič som bol pri kúpe uprednostnený. Využil som túto možnosť a v roku 1988 som ju odkúpil. Po odkúpení som jej spravil úplnú opravu karosérie, čo zahŕňalo: výmena všetkých štyorch dverí, štyri blatníky, predná a zadná kapota, vonkajšie a vnútorné podbehy, výmena podlahy. V Bratislave som videl Volgu, ktorá mala predné aj zadné svetlá z Lady. Zapáčilo sa mi to a rozhodol som sa, že to spravím aj ja. Palubovku som tam dal z Mercedesa, sedadlá z Tatry 613, farbu laku som si vybral podla Volgy, ktorú dostal OPS po generálke. Pracoval som na nej rok a pol ale iba cez víkendy, kedže cez týždeň som som chodil do práce. Po tom, ako som ju dokončil, ju odo mňa ccheli kúpiť Rusi, ktorí odtialto vtedy odchádzali domov za 100 000,- Sk, čo boli vtedy veľké peniaze mimochodom. Ja som sa jej ale nevzdal a odmietol som ich velkorysú ponuku. Od kedy mám Volgu sme sňou nesmierne spokojní. Dvaja sa sňou už naučili jazdiť a ani za nič na svete by sme ju nepredali. Bereme ju ako člena rodiny a nechceme sa jej vzdať za nič na svete. Sme veľmi radi, že ju máme a sme radi, že sme sa dostali do GAZ klubu medzi všetkých fajn ľudí, čo tam patria. Treba zachovať tieto vzácne autá a starať sa o nich z láskou a opaterou, ako keby to boli naše deti.